Про автора

Курин 
Тетяна Іванівна
вчитель початкових класів
 Новоград-Волинської  загальноосвітньої  школи  
I-III ступенів №10
художньо-естетичного профілю.

Спеціаліст,
педагогічний стаж - 9 роки.

 


Науково-методична проблемна тема:

"Згуртування учнівського колективу та виховання його членів на основі людських чеснот"

 
            Найголовнішим фактором успіху в подальшому навчанні є його успішний старт. Дуже важливо, щоб учні початкових класів відчули в собі силу долати труднощі, впевненість у своїх можливостях. Важливою передумовою успішного навчання молодших школярів є зацікавленість. Взагалі, навчання має бути захоплюючим, радісним і водночас повинно забезпечувати глибоке засвоєння навчального матеріалу. Я вважаю, що завдання вчителя не лише навчати, а й пробудити у дітей емоційне задоволення, радість від отриманих знань і від самого процесу їхнього засвоєння.
     Тому, працюючи над проблемною темою «Згуртування учнівського колективу та виховання його членів на основі людських чеснот». На своїх уроках використовую різні вправи, ігрові моменти і цікаві завдання, які  сприяють розвитку в учнів знань, умінь та навичок. 
Досить часто застосовую інформаційні технології - навчальні мультфільми, відеоролики, мультимедійні презентації, тренажери, що  сприяє:

        -   підвищенню  якісного  рівня  використання  наочності  на  уроці;
        -   зростанню  продуктивності  уроку;
        -   реалізації  міжпредметних  зв’язків;
        -   логічно побудованого навчального  матеріалу,  що значно  підвищує     рівень знань  учнів;
        -   зміні  ставлення  школярів  до  комп’ютера:  вони  починають  сприймати  його  не  як  сучасну  іграшку,  а  як  універсальний  інструмент  для  ефективної  роботи  в  будь-якій галузі  людської  діяльності;

Основними напрямками моєї роботи є:
-         Впровадження інноваційних методів навчання і виховання;
-         Розвиток творчих здібностей учнів;
-         Здійснення диференціації навчання;
-         Створення умов для всебічного розвитку школярів.
-         А також приділяю увагу самоосвіті як вчителя, так і учня.
Під час організації навчально-виховного процесу використовую різноманітні методи, прийоми, форми роботи, які розвивають позитивну мотивацію до навчальних предметів.
Я вважаю, що дитина на уроці  повинна:
*     Вчитися приймати рішення;
*    Шукати варіанти рішення проблеми;
*    Вчитися креативно мислити;
*     Самостійно обирати шлях;
*    Досліджувати проблему;
*    Вчитися виражати свою думку.
Намагаюся розвивати дитину в цілому як особистість, навчаю її працювати творчо, вести пошукову роботу, думати і висловлювати свої думки, обґрунтовувати міркування. У своїх висловлюваннях учні використовують такі вирази: «Я вважаю»..., «На мою думку...», «Я гадаю...», «На мій погляд...», «Я припускаю...», „Я не впевнений, але мені здається...", «Подумавши, я прийшов до висновку...».
На уроці використовую такі форми роботи, як фронтальна, індивідуальна, парні  та групова.
В роботі активно застосовую такі інтерактивні технології навчання як: «Робота в парах», «Робота в групах», «Незакінчені речення», «Метод ПРЕС», «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Мікрофон» та ін.
На різних етапах уроків використовую технологію «Створення ситуації успіху».
Під час уроків використовую методи і прийоми ейдотехніки, які  використовуються  для  кращого запам’ятовування дітьми навчального матеріалу:
*    Метод запам’ятовування цифр та чисел за асоціаціями;
*    Образно-асоціативний  метод вивчення алфавіту;
*    Метод унаочнення «живих» текстів.
На кожному уроці читання я працюю над проблемою вдосконалення навичок швидкісного та виразного читання. Тому використовую вправи на розвиток мовного апарату та кута зору учнів. Це такі, як: робота зі скоромовками, чистомовками, читання „деформованих” текстів, пірамід слів. На уроках я використовую такі ігри, як: „Дощик”, „Кидок-засічка”, „Хто більше”, „Хто швидше”, «Диктор телебачення», «Блискавка», ,,Бджілка”, ,, Сніжинка”, ,,Розвідники”.
. Адже  гра робить працю привабливішою і цікавішою.
На уроці української мови при проведенні каліграфічної хвилинки, пропоную завдання «Сховане слово». Ця робота передбачає закріплення вміння учнів ділити слова на склади та складати із них нові слова. На дошці записані слова: автор, товариш, мотор, більярд. Завдання: із кожного слова візьми тільки перший склад; пропиши каліграфічно, поясни з'єднання. Запиши слово, утворене з цих складів – автомобіль.
Велику увагу приділяю написанню словникових диктантів. Однак при цьому використовую їх творчо і не зводжу роботу лише до орфографії. Це передбачає  тлумачення значень слів, уведення слів у речення, виконання звуко-буквеного аналізу
Протягом навчального року проводжу відкриті уроки, позакласні заходи для вчителів школи , батьків. Виступаю з доповідями на засіданнях шкільного методичного об'єднання
Щороку у грудні місяці намагаюся брати активну участь у декаді початкових класів: даю відкриті уроки, вікторини, мовний та математичний турніри. Разом з учнями під час роботи «Майстерні Діда Мороза» виготовляємо новорічні прикраси.
Мої учні брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Грінвіч», в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
З великим задоволенням відвідую міські семінари, майстер-класи. В минулому році взяла участь у семінарі-практикумі «Формування у молодших школярів уміння розв’язувати сюжетні задачі ( система розвивального навчання  Д. Ельконіна - В. Давидова)» за що отримала сертифікат.
В поточному році, вперше, брала участь у педагогічній виставці та представляла власну  збірку виховних годин «10 уроків Добра», яку  було відібрано на обласну педагогічну виставку.
Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Як класний керівник приділяю багато уваги формуванню та розвитку колективу.  Учні  активні в суспільному житті класу та школи. Діти  з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах, класних годинах, різноманітних турнірах, змаганнях, вікторинах. Полюбляють різні екскурсії, після яких у них залишаються незабутні враження.
Щоб зацікавити батьків, добираю різні форми проведення зборів: лекції з наступними обговорюваннями, обмін думками після ознайомлення з тією чи іншою статтею на виховну тему, індивідуальні та групові консультації, анкетування, планування та проведення свят, підготовку до відкритих уроків, організацію походів та екскурсій.
   Залучаю батьків до участі в позакласній роботі, у виконанні колективних творчих справ, виготовленні наочних посібників.


Немає коментарів:

Дописати коментар